Skip to Content

Comments by valeberga (53)


View this Photo
Well they're probably 1 meter square, times 15, so 15 meters, or just over 49 feet.

View this Photo
Where have I been I didn't know they bolted Mars already

View this Photo
well aren't we feeling invulnerable today

View this Photo
Looks like it came right out of Riven!

View this Photo
This is "Amtrak Arete." To the right is a little slab variation.

View this Photo
making it look easy... especially with the chillin shades, like it ain't no thang, just a nice relaxing overhanging lieback

View this Photo
...but not deep...

View this Photo
This photo is a good test to see if you have a sick mind or not... I'm afraid I can't help seeing it the naughty way. But from a climbing point of view, is it just me or are there pretty decent handholds on both sides of him at shoulder level?

View this Photo
Yes I think Smith is overchalked, but it can get pretty warm there.

View this Photo
It's 10c straight up, or 10b if you veer right at the huecos.

View this Photo
That kind of shot makes me think that some things are much too beautiful to be climbed... ground for dreams to tread, not humans! Besides there is a lot of vegetation on the rock.

View this Photo
Yeah the schlong shadow definitely distracts from the main subject of the photo.

View this Photo
what you fail to realize is that he is about to pull a mouth dyno.

View this Photo
Seems obvious to me he was joking! But are you really a stupid boulderer? What is that like? hahaha...

View this Photo
4 out of 5 stars Oh whatever you a-holes...

...her back/shoulder is way sexier, and obviously is the focal point of the photo!

View this Photo
4 out of 5 stars What is with you people and asses? Come on, you're rock climbers. It's all about the back muscles!

View this Photo
Looks hard. How are the holds? Juggy, or not?

'mosquetoneando' haha, nunca lo he oido asi. Carabinering. "Oye dale dale, mosquetonealo!" ;)

View this Photo
4 out of 5 stars Good stuff. Now let's see some stereo crags!

View this Photo
4 out of 5 stars How about this: climber on a roof with gear hanging down, and a vast scenic background. Of course the climber would have to stand still for a while, or you would need two cameras. A double camera would be sweet, then you could get action shots!

View this Photo
pee hole... makes sense to me.

View this Photo
hmm it is rated V1 here, but I haven't climbed it...
http://www.climbingwashington.com/features/swiftwater.htm

View this Photo
climbingpride I think you SHOULD edit the insults out of your post. i.e. the last two sentences of the original post.

View this Photo
nice one areyoumydude... Kinda looks like a Kelly Slater lookalike contest.

View this Photo
Anybody else caught by the cool museum-looking nature of the lighting? "And in this exhibit we see Homo Boulderus in its natural habitat."

View this Photo
Cuidanse de la fuerza de los escaladores latino-americanos! Nos sacaran la puta un dia, no muy lejano... Damn that is one feaky-looking move! Looks like the belayer is even pulling her off the wall some, too...

View this Photo
"yet his chalk bag and the next quickdraw are hanging straight down...amazing" --- eh, what are you smoking? Anyway, nice photo.

View this Photo
Adams

View this Photo
that looks like good skiing!

View this Photo
Yeah but where are the cracks? The whole thing looks kinda monotonous, doesn't it?

View this Photo
man, somebody has to send this pic to the rescuers

View this Photo
I can see the "jesus", but I didn't know he was about the fat spliffs?

View this Photo
porque no me acabo mirar la foto.. oh, ya lo se

View this Photo
Yeah those bolts are too far away from the crack. And if that guy is not carful with his feet and the rope, his partner is gonna wish the climber had a helmet.

View this Photo
hmm, wide. No foot(ankle/knee) jam?

View this Photo
Rope angles? Give me a break. It's the alpine. don't fall. ;)

View this Photo
Cleary if you want to know the length of the exposure, all you have to
do is extrapolate two radial chords back to the origin and estimate dt
from dw, jeez. The orange sky could be from urban sodium lights if there
is a city nearby

View this Photo
Oh Arizona, how I miss you. Riding a $25 dollar bike from South Tucson out to Mt. Lemmon, shorts in January, private canyons and ever-dry rock, burrito shop on the way back, paradise.

View this Photo
Climbing is so much more interesting for short people. Wait... how is that going to be "quite a whipper?" Looks like a standard fall with good pro and clearance to me?

View this Photo
Lolita was 14. ...?

View this Photo
Oh no look what you've done. Is this treeclimbing.com? The drytoolers will not be able to resist.

View this Photo
man, this guy really likes chalk!

View this Photo
Why is it 5.11, is it greasy or something?

View this Photo
5 out of 5 stars OMFG where is that! Dude I'm totally gonna shit in your radiator for that

View this Photo
so is it an optical illusion that it looks more like 7c?

View this Photo
anyone, anyone? it was right next to the road...

View this Photo
thanks man. huh, the linked description would make it "B1" (not that it matters)

View this Photo
Hmm... maybe it goes in the yet unpopulated "sport scrambling" category

View this Photo
Sick! Where are your skis brah? ahehe

View this Photo
wuss! Just front lever up.

View this Photo
Fish-eye or not, judging by the size of the QD's, you have to admit it's looking like at least an extra bolt compared to most other climbs... Heck I'll toss out all my questions and hope not to offend. Are 5.13'ers too good to take an honest lead fall now and again? Aren't too many bolts a distraction to the leader? If more bolts are placed to make it easier to work the climb, shouldn't it (if possible) just be worked on TR instead? Just curious, ignore if you're sick of bolt comments.

View this Photo
Weird body position I think, I think I would want to place gear with my left hand off of a foot jam or a good stem

View this Photo
Not the best quality shot but it is an important one. I don't want to poo on a decent photo, so I hate to say it, but the only reason this is remarkable is because our culture is obsessed with a pretty mundane body part that everyone has already seen (since birth!), and then only because women are made to believe that they must hide their bodies (and yes, I know what a support bra is, but we know that's not what I'm talking about).

View this Photo
5 out of 5 stars I'll give this a solid T-6